Τα τελευταία 20 χρόνια η πόλη της Καρδίτσας ετοίμαζε την ανέγερση Δημοτικού Θεάτρου. Πρόκειται για ένα «σερί» λαθών που έγιναν με τις καλύτερες προθέσεις, και έληξαν τελικά άδοξα στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο.
Το Δημοτικό Θέατρο Καρδίτσας είναι χωροθετημένο σ’ ένα «ασφυκτικό» και μισο –καταπατημένο οικόπεδο νότια της Δημοτικής Αγοράς το οποίο φιλοξενεί ένα πέτρινο επίσης μισο-γκρεμισμένο βιομηχανικό κτίριο.
Η μελέτη που εκπονούνταν επί εικοσαετία κόστισε στο Δήμο 65 ωραία και δυσεύρετα εκατομμύρια δραχμές. Η αρχιτεκτονική ομάδα η οποία ανέλαβε (μετά από πανελλήνιο διαγωνισμό) την μελέτη, προχώρησε σε ένα «μεγαλειώδες σχέδιο» με εναέριες γέφυρες σύνδεσης με τη Δημοτική Αγορά, εναλλασσόμενες και υπόγειες σκηνές, γκρέμισμα και ξαναχτίσιμο της πέτρινης πρόσοψης και βέβαια εξάντληση του συντελεστή δόμησης και ανέγερση του μεγαλύτερου δυνατού κτίσματος στο συγκεκριμένο οικόπεδο. Σας επισημαίνουμε ότι μια μελέτη πληρώνεται ανάλογα με το «μέγεθος και πλήθος» αυτών που μελετά.
Η μελέτη είχε σίγουρα μεγαλείο. Υπερβολικό μεγαλείο είπαν μερικοί. Δεν είχε όμως παρκινγκ. Ενοχλητικές λεπτομέρειες. Και βέβαια επί μια 20ετία δεν βρήκε οδό χρηματοδότησης παρά το γεγονός ότι μετονομάστηκε στην πορεία σε «συνεδριακό κέντρο».
Το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα τερμάτισε στις 20/5/2009 την συνεργασία με τους μελετητές, μια εικοσαετία μετά την έναρξή της. Έτσι μείναμε ορφανοί από ένα θέατρο που υπήρχε μόνο ως συλλογικό φαντασιακό άλλοθι των αιρετών αρχόντων της πόλης. Κάποιοι μάλιστα από αυτούς (όπως ο κύριος Παλαμιώτης) δήλωσαν ότι «πονάνε» για την απόφαση αυτή.
Εγώ πάλι δεν πόνεσα καθόλου για κάτι που δεν είχα, για ένα σχεδιασμό εκτός κλίμακας που γκρέμιζε αντί να αναστηλώσει ένα ιστορικό και εν δυνάμει διατηρητέο κτίριο που φόρτωνε το κέντρο με ένα τεράστιο όγκο χωρίς ίχνος περιβαλλοντικού & ενεργειακού σχεδιασμού, πράγματα δηλαδή που σήμερα θεωρούνται απαραίτητα.
Απαλλαγμένοι λοιπόν από τα βαρίδια του παρελθόντος πρέπει να ανοίξουμε τη συζήτηση για τις πραγματικές σημερινές ανάγκες της πόλης και το πώς αυτές θα καλυφθούν.
Τετάρτη 27 Μαΐου 2009
Ένα ΘΕΑΤΡΟ που έκλεισε πριν ανοίξει….
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Με αφορμή τον "πόνο" του κ. Παλαμιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν τον ρωτάτε να μας πεί πώς βρέθηκε να στεγάζεται (το ΠΡΟΠΟτζίδικο του) στο
γωνιακό μαγαζί-φιλέττο της Δημοτικής Αγοράς;
Αν το ψάξετε λίγο θα καταλάβετε πολλά για τη διαχρονική διαπλοκή των παραγόντων της Καρδίτσας!
Αγαπητέ ΠΑΛΗΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΛογικά ο κύριος Παλαμιώτης διέθετε το ίδιο κατάστημα στην ίδια "γωνία φιλέττο" πριν την αποκατάσταση της αγοράς και βρέθηκε και μετά την απόκατάστασή της εκεί. ή μήπως "το χτύπησε" σε δημοπρασία? δεν με βοηθά η μνήμη μου...
AN ΕΙΧΑΜΕ ΘΕΑΤΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΞΥΔΙΑ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΩ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΑΙΩ Ή ΝΑ ΓΕΛΑΩ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μεγαλύτερο μέρος του κτιρίου έχει γκρεμιστεί ως έχει αναφερθεί και από αυτό που είναι ακόμη όρθιο ακόμη το μισό πάνω μέρος (που στεγάζονταν παλιά η φιλαρμονική) δεν νομίζω πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί λόγω ανεπανόρθωτων φθορών, στατικών κλπ προβλημάτων ενώ ό κάτω που στεγάζει τον εικαστικό όμιλο μόλις βρέχει μπαίνουν νερά από παντού, οπότε καταλαβαίνουμε το μέλλον του.. Αναφορικά με το τι έπρεπε να γίνει είναι σαφές πως η ανάπλαση του κτιρίου έπρεπε να έχει γίνει πριν γίνουν οι καταστροφές. Τώρα ας γίνει μια προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτη όσο είναι ακόμη καιρός, γιατί πολύ το χουμε κωλοβαρέσει το ζήτημα. Όσον αφορά στη χρήση του κτιρίου αυτό είναι το μόνο εύκολο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητό μου ΘΥΜΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με την διαπλοκή στον Δήμο Καρδίτσας. Θα σου απαντήσω: "Τον λύκο τον βλέπεις τον τορό ψάχνεις"?
Αρχισαμε τη λογοκρισία βλέπω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε καλή αρχή!
Πραγματικές αναγκες δηλ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά θα ήταν κατά τη γνώμη μου να γίνει αλλού ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο θέατρο.
Αυτό το λέω γιατί λυπάμαι πραγματικά όταν βλέπω ένα μουσείο μικρό που φτιάξαμε όπου το εκθεσιακό εμβαδό είναι μόλις 330τμ αν δεν κάνω λάθος. Το οικόπεδο θα χωρούσε τουλάχιστον μια μεγαλύτερη κατασκευή.
Όταν βλέπω ότι σε γειτονικές πόλεις (θεσσαλία) έγιναν ή σχεδιάζονται να γίνουν μουσεία πολλαπλάσιου εμβαδού με πιάνει το τοπικιστικό.
Οι μεγάλες κατασκευές δείχνουν ανάπτυξη όπως και να το κάνουμε. Οι μικρές υπανάπτυξη. Η πόλη χρειάζεται να ελκύσει πληθυσμό και όχι να τον χάσει. Κανένας δεν αφήνει το χωριό του για να πάει σε μια μικρή πόλη με μικρά κτήρια. Ολοι θέλουν κίνηση και βαβούρα ...και ψηλές πολυκατοικίες. Τριώροφα έχει και στα χωριά.
ΠΡΟΣ "ΚΟΜΜΕΝΟΥΣ" ΑΝΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗΟ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΕΣΤΕ.
ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ! ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΑ (NEA ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΑ !) ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ KARDITSA LIVE.
ΚΡΙΜΑ.....
Οι επώνυμες καταγγελίες για πρόσωπα με ονοματεπώνυμο είναι απολύτως ευπρόσδεκτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ανώνυμες είναι απολύτως επιλήψιμες και χτύπημα κάτω από τη ζώνη.
Συνεπώς "τα νέα και άφθαρτα" παιδιά του karditsalive είναι εδώ και περιμένουν με τόλμη να φιλοξενήσουν απόψεις, θέσεις, κριτική και καταγγελίες με στοιχεία που να αποδεικνύουν αυτά που καταγγέλονται.
Η κριτική αυτού του είδους είναι κατά την προσωπική μου άποψη ανήθικη. Και μεις ως νέοι και άφθαρτοι επιθυμούμε να ποιούμε άλλου είδους ήθος.
Δεν είμαστε προβοκάτορες και κυρίως δεν κάνουμε επαναστατική γυμναστική.
Εν κατακλείδι:
Όποιος επιθυμεί να δημοσιοποιήσει καταγγελίες ως το κάνει επώνυμα και με στοιχεία
ΟΛΑ ΚΑΛΑ, ΑΛΛΑ ΞΕΧΑΣΕΣ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφή(ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΥΝΕΠΗΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ)
ΚΟΨΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΥΤΕ ΝΕΟΙ ΕΙΣΤΕ, ΟΥΤΕ ΑΦΘΑΡΤΟΙ.
ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΒΕΡΙΛΛΗΣ
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ KAI NA ΔΙΟΙΚΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΑΣΧΕΤΟΙ, ΣΑΣ ΑΝΟΙΞΕ Η ΟΡΕΞΗ.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ, ΘΑ ΕΛΕΓΑ, ΦΛΕΡΤΑΡΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΧΑΛΙΦΗΔΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ.
KEEP WALKING!...
Ρε παιδιά το ζήτημα με το blog είναι να δημιουργηθούν συνθήκες διαλόγου και εμπλοκής των πολιτών με βασικά ζητήματα της πόλης. Το ζήτημα των "νέων και άφθαρτων" δεν έχει θέση και κακώς ξεκίνησε αυτή η κουβέντα. Επίσης θα πρέπει να διαφυλάξουμε και κάποιες συνθήκες διαλόγου. Η αναφορά στον τίτλο των σχολίων (Γράψτε μας τα σχόλια σας, χωρίς προσωπικές αναφορές και ύβρεις) είναι σαφής και έχει αυτό το στόχο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΚ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΒΡΕΙΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΑ ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑΤΙ ΣΑΣ ΕΝΟΧΛΟΥΝ;
(ΕΞΑΛΛΟΥ ΟΥΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΙΣ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ)
ΟΣΟ ΜΕ ΑΦΟΡΑ, ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ "ΚΟΨΑΤΕ" ΗΤΑΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΛΗΘΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ.
ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΛΥ...
Αγαπητέ bloger με το όνομα "ΠΑΛΗΟΣ" έχω να σου πω ότι το κείμενο-σχόλιο αφορά το Θέατρο και την τακτική του ακολούθησε ο Δήμος Καρδίτσας στο συγκεκριμένο θέμα. Τώρα γιατί εσύ αντί να σχολιάσεις τα γραφόμενα άνοιξες μια άλλη συζήτηση δεν καταλαβαίνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το Θέατρο έχεις άποψη ή όχι;
ΕΧΩ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΠΟΤΙΘΕΤΕ ΟΤΙ ΘΙΓΕΤΕ ΤΑ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ,
ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ!
ΕΧΕΤΕ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΕΙ ΒΕΡΙΛΛΗ-ΞΥΔΙΑ
ΑΛΛΑ "ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΕ" ΤΟΝ ΠΑΛΑΜΙΩΤΗ!
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΝΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ-ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΟ ΠΑΛΗΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΔΕΗ,
ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΤΕΛΕΣΑΝΤΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΠΟΥ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΕ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ..
Αγαπητέ κ. ΠΑΛΗΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως δεν προσέξατε το υπερκείμενο άρθρο αλλά και άλλα παλιότερα σχόλια για την ΔΕΥΑΚ.
Δεν προστατεύουμε κανένα προφανώς. Μόνο την αξιοπρέπεια του μέσου. Παρακαλούμε σεβαστήτε την δεοντολογία και φερθείτε σαν να γράφετε επόνυμα.
Την καταπάτηση που έκανε ο Παπαντώνης με την Ένωση Παντοπολών δεν θα την δει ποτέ κανείς;
ΑπάντησηΔιαγραφή