Τρίτη, 10 Μαρτίου 2009

Την ώρα του πρωινού καφέ…

Είναι δύσκολο να αλλάξεις δρόμο ή να χαράξεις εναλλακτικά άλλον όταν αυτός αφορά στην κατανάλωση η οποία έχει αναγορευτεί στο άπαν της καθημερινότητας του πολίτη από μηδέν ηλικία.
Τα πάντα αγοράζονται και καταναλώνονται σε μια λογική fast- fund προσφέροντας στιγμιαία ευχαρίστηση (δεν είμαι και πολύ σίγουρα ότι το κάνουν κι αυτό), η οποία αφήνει πίσω της συντρίμμια.

Ζούμε στην εποχή «καταναλώνω, άρα υπάρχω» και δυστυχώς τα πάντα γύρω μας κινούνται στην ίδια λογική του παραλόγου με αποτέλεσμα να βιώνουμε μια κόπωση, μια δυσανεξία που δεν μπορούμε να ερμηνεύσουμε με τρόπο ικανοποιητικό και πειστικό.
Σήμερα συζητούσαμε με φίλους μια ταινία που είδαν στo village που φιλοξενείται στο Olympia Mall της Καρδίτσας και έτσι μετά τα σχόλια για την ταινία, πέσαμε στη συζήτηση για τα πολυκαταστήματα και τους πολυχώρους, για την ποιότητα που προσφέρουν, για την λογική της μαζικοποίησης των προβάτων με την οποία μας αντιμετωπίζουν, για την νοοτροπία που μας διακατέχει και είπαμε ότι τελικά, μπορούμε και να μην είμαστε πρόβατα.
Μπορούμε να είμαστε πολίτες με σκέψη. Καταναλωτές με συνείδηση. Άτομα με σεβασμό στο συνάνθρωπο Κινέζο που εργάζεται ούτε για ένα κομμάτι ψωμί αλλά εμείς προσφέρουμε τον μισθό που δεν έχουμε για να αγοράσουμε ένα ρούχο ή ένα παπούτσι φίρμας, η οποία αισχροκερδεί επειδή εμείς της το επιτρέπουμε.
Είμαστε θύματα του brand name παραβλέποντας ότι η τάδε ή ο δείνα κολοσσός επώνυμων ειδών έκλεισε όλα τα εργοστάσια σε Ευρώπη και Αμερική και δίνει μια κούπα ρύζι στον Κινέζο παίρνοντας του και την τελευταία του ικμάδα ή ακόμη ότι παιδιά πεθαίνουν καθημερινά γιατί δεν έχουν τα στοιχειώδη, γιατί εκατομμύρια συνάνθρωποι είναι άνεργοι, άστεγοι, και με βεβαιότητα καταδικασμένοι να ζουν μια ζωή στην κόλαση.
Οι τελευταίοι που θα κάναμε μαθήματα και θα δίναμε συμβουλές είμαστε εμείς. Αλλά ωστόσο, δεν είναι νουθεσία να μεταφέρουμε έναν μικρό ανθρώπινο προβληματισμό μιας παρέας στη διάρκεια ενός καφέ.
Άλλωστε το ότι η παρέα απεφάνθη ότι το shopping therapy δεν λύνει αλλά επιτείνει το πρόβλημα είναι μια κοινοτυπία. Ίσως εκείνο που έχει σημασία είναι η δέσμευσή της να μην αγοράσει brand name με χώρα κατασκευής made in China.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε μας τα σχόλια σας, χωρίς προσωπικές αναφορές και ύβρεις