Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Ένας Τρικαλινός που ζει στην Καρδίτσα

Ρίξτε μια ματιά στο κείμενο που μας έστειλε ένας (τυχερός θα συμπλήρωνα ...οκ πλάκα κάνω...) Τρικαλινός που ζει στην Καρδίτσα:Γιατί τα Τρίκαλα δεν έχουν ποδηλατοδρόμους και η Καρδίτσα έχει, τυχαίο ή αναγκαίο;
Καταρχήν οι δύο πόλεις από τη δεκαετία του 60 – 70 και ιδιαίτερα τα Τρίκαλα είχαν χαρακτηριστεί ως «μικρό Πεκίνο» και όλοι/ες στην πόλη των Τρικάλων είχαν τουλάχιστο ένα ποδήλατο στο σπίτι τους, το ίδιο με παραπλήσια συχνότητα συνέβαινε και στην Καρδίτσα.

Παράλληλα τα Τρίκαλα είχαν και συνεχίζουν να έχουν και καλό αγωνιστικό ποδήλατο με πρωταθλητές παγκόσμιας εμβέλειας και μια εμβληματική φυσιογνωμία (Βάσκος) που συνδυάζει το κοινωνικό με το αθλητικό δίνοντας ουσία και περιεχόμενο στην έννοια ποδηλάτης – ποδήλατο. Τι έλειπε όμως από τα Τρίκαλα για να έχει ποδηλατοδρόμους; Απλά όταν η κρατική εξουσία (για ποιους λόγους σε άλλη συζήτηση) μοίραζε ποδηλατοδρόμους τα Τρίκαλα κράταγαν μεγάλη ομπρέλα και βάφτιζαν το ψάρι κρέας μόνο και μόνο για την εισροή χρηματοδοτήσεων. Το αυτοκίνητο ήταν και είναι κυρίαρχο (άλλωστε η τοπική οικονομία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων) ανεξάρτητα από τις κυκλοφοριακές ή άλλες μελέτες που έγιναν στην πόλη των Τρικάλων.
Την περίοδο εκείνη της «βροχής» ποδηλατοδρόμων η Καρδίτσα έτυχε; Να έχει ταυτόχρονα σε τρία επίπεδα «διαφορετικούς» πολίτες: α. πολίτες με άλλο όραμα στην δημοτική εξουσία , β. πολίτες – υπαλλήλους του δήμου με θέληση και γ. πολίτες – ποδηλάτες που έδωσαν την μάχη του ποδηλατοδρόμου μέρα – μέρα κομμάτι – κομμάτι.
Στα Τρίκαλα τα β. και γ. υπάρχουν και ίσως και σε μεγαλύτερη έκταση (όχι όμως και ένταση) όμως για να ενταχθεί μια νέα συμπεριφορά στην πόλη πρέπει να υπάρχει ταυτόχρονα και το α, το οποίο μπορεί να μην είναι το αναγκαίο αλλά είναι το ικανό.
Άρα το ποδήλατο και στα Τρίκαλα και στην Καρδίτσα ήταν και είναι αναγκαία επιλογή όμως η ύπαρξη οργανωμένων ποδηλατοδρόμων δεν είναι τυχαία απαιτεί συνδυασμό πραγμάτων.

Γιατί τα Τρίκαλα «έξυπνη» πόλη; Τυχαίο ή αναγκαίο;
Θα αρκούσε μόνο μια έξυπνη απάντηση «επειδή είναι Βλάχοι» και ως γνωστών οι βλάχοι όπου λάχει… αλλά ας το πιάσουμε αλλιώς.
Έγινε «έξυπνη» πόλη για τι έκανε το ίδιο που έκανε η Καρδίτσα με τους ποδηλατοδρόμους. Δηλαδή συνέπεσε όταν «έβρεχε» η Κοινωνία της Πληροφορίας να έχει έναν κατάλληλο συνδυασμό πραγμάτων: α. πολίτες στην δημοτική εξουσία που κατανόησαν τη σημασία της πληροφορικής και των δυνατοτήτων της (όχι μόνο ο Δήμαρχος μιας και υπήρχε αντιδήμαρχος με γνώσεις και όραμα στο θέμα αυτό), β. πολίτες – τεχνοκράτες του δήμου που μπορούσαν το όραμα να το κάνουν πράξη και γ. πολίτες – χρήστες/φορείς (με μεγάλο πλούτο ιντερνετικών δικτύων / ραδιοφώνων και εξειδικευμένων σάιτ) της πληροφορικής που στήριξαν και προώθησαν τις πρώτες αρχικές ενέργειες.
Βέβαια για να λέμε και του στραβού το δίκιο η Καρδίτσα έχει απορροφήσει μεγαλύτερα ποσά στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας με τη διαφορά ότι δεν κατάφερε αυτά να τα ενοποιήσει και να τα προβάλει καρπωμένη την απαραίτητη προστιθέμενη αξία που έχει σε αυτό τον τομέα η Προβολή. Ταυτόχρονα τα Τρίκαλα είναι μια πόλη που έχει ανάγει την προβολή σαν στοιχεία της οικονομίας της διότι είναι μια αρκετά εξωστρεφής κοινωνία που επενδύει σημαντικό μέρος των κερδών της σε τοπικό επίπεδο
Άρα η χρήση – αξιοποίηση της πληροφορικής είναι αναγκαία (υπό συζήτηση*) και η προώθησή της κάθε άλλο παρά τυχαία έγινε στα Τρίκαλα μιας και ήταν πιο ώριμες οι συνθήκες για κάτι τέτοιο.

*Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών είναι «μέσο» - «όχημα» που η χρήση του και ο τρόπος «αξιοποίησης» είναι πολιτικο - ιδεολογικός και άρα όχι ουδέτερος. Απαιτείται μια εξαντλητική και ουσιαστική συζήτηση για τον τρόπο και το βαθμό ένταξης των νέων συστημάτων (π.χ. κάμερες, ηλεκτρονική διακυβέρνηση κλπ) που δεν έγινε (ούτε στα Τρίκαλα) και βέβαια η επιλογή τους σημαίνει ότι μια πόλη και οι πολίτες της θα είναι συνεχώς όμηροι μιας συνεχώς αυξανόμενης – πολλές φορές σκόπιμα – βιομηχανικής παραγωγής νέου (βελτιωμένου;) λογισμικού.

12 σχόλια:

  1. Ενδιαφέρουσες σκέψεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από ότι γνωρίζω η Καρδίτσα υπήρξε πρωτοπόρος σε εθνικό επίπεδο στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών στις λειτουργίες του ίδιου του Δήμου και στη συνέχεια η απορρόφηση πόρων της Κοινωνίας της Πληροφορίας ήταν υψηλότατη. Η προβολή όμως των συγκριτικών πλεονεκτημάτων είναι ΤΟ κρίσιμο στην δημιουργία αναπτυξιακής δυναμικής (ακόμα και αν τα πλεονεκτήματα αυτά είναι «φούσκα» όπως εν πολλοίς συμβαίνει στα Τρίκαλα, η ανάπτυξη ενισχύεται).
    Τα τελευταία χρόνια η Καρδίτσα πρόβαλε συστηματικά μόνο την μιζέρια της. «Μάνα, δεν μας κολάν τα ένσημα», ξανά και ξανά. Σε λίγους μήνες βέβαια θα τους κολλήσουν τα ένσημα ώστε να βγουν επιτέλους στη σύνταξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να γνωρίζουν και άλλοι που σήμερα δεν ... γνωρίζουν.
    1ον Ο δήμος Καρδίτσας χρησιμοποίησε οπτική ίνα (700 περίπου μέτρων)το 2000 για να συνδέσει το παλίο δημαρχείο με το νέο, όταν η οπτική ίνα ήταν ελεγχόμενο υλικό και χρησιμοποιούσε μόνον ο ΟΤΕ. Ακόμα και σήμερα αφμιβάλω αν κάποιος δήμος χρησιμοποιεί οπτική ίνα. Τα τρίκαλα σίγουρα όχι.
    2ον Είναι ο μοναδικός δήμος στην Ελλάδα που έχει συνδάσει, πιλοτικά, 25 νοικοκυριά με οπτική ίνα και παράχει δωρεάν διαδίκτυο.
    3ον Έχει πολλά άλλα έργα πληροφορικής που, δυστυχώς, η σημερινή δημοτική αρχή δεν μπορεί να τα "βάλλει" μπροστά (πχ gis).
    Επιτρέψτε μου να αισθάνομαι μια ικανοποίηση, διότι οι δύο προτοτυπίες έγιναν επί των ημερών μου, σαν αρμόδιος αντιδήμαρχος, και βέβαια με την άριστη συνεργασία του τμήματος μηχαναργάνωσης του δήμου.
    Χαντζοπλάκης Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έλεος ρε Χαντζοπλάκη, έλεος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανωνυμος

    Η κατασκευη ποδηλατοδρομου επι της οδου υψηλαντου στοιχισε ακριβα σε εμας που μενουμε μακρια απο το κεντρο και χρησιμοποιουμε αυτοκινητο για τις μετακινησεις μας. διοτι μειωθηκαν οι θεσεις παρκιγκ αφενος και αφετερου εδωσε το δικαιωμα στο δημο να ισχυριστει οτι δεν υπαρχουν αρκετες θεσεις σταθμευσης και πρεπει να βαλουμε παρκομετρα για να λυθει το προβλημα.

    δεν λεω οτι δεν ειναι χρησιμο και οτι δεν πρεπει να υπαρχει ποσηλατοδρομος. θα μπορουσε να ειχε κατασκευαστει στην μεση της δ τερτιπη (δηλαδη πανω στην κεντρικη πλατεια με τα μαγαζια δεξια και αριστερα του ποδηλατοδρομου. Εξαλλου οι περισσοτεροι ποδηλατες πηγαινουν πανω απο την πλατεια και ενοχλουν τους περαστικους. Εμενα 2 φορεσ με χτυπησε ποδηλατο. Ενος νεαρου που ετρεχε πανω στην πλατεια και ενος παππου που δεν υπολογισε και επεσε επανω μου. Κ πολλες φορες εχω κανει κινηση την τελευταια στιγμη και την γλιτωσα να μην με χτυπησουν.
    Ποδηλατουν πανω στην πλατεια γιατι απλα θελουν να δουν και να τους δει ο κοσμος!!!! νιωθουν μοναξια στον (συνηθως) αδειο ποδηλατοδρομο που αλλοι αποφασισαν και κατασκευασαν για αυτους χωρισ να τους ρωτησουν!!!

    Επισης οι περισσοτεροι ποδηλατες δεν γνωριζουν οτι υπαρχει σημανση στον ποδηλατοδρομο και δεν την σεβονται με αποτελεσμα να κινδυνευουμε εμεις που εχουμε αυτοκινητο να τραυματισουμε τους παραβατες!!

    Καποιοι αλλοι ποδηλατες δεν προτιμουν να κινηθουν πανω στον ποδηλατοδρομο αλλα πανω στο οδοστρωμα της οδου υψηλαντου με αποτελεσμα να καθυστερουν οι οδηγοι να πανε στις δουλειες τους εξαιτιας καποιων αργοσχολων μποεμηδων!!!

    Κατι πρεπει να αλλαξει. Κ η θεση του ποδηλατοδρομου και η συμπεριφορα των ποδηλατων πρεπει να αλλαξει. Για το δευτερο η δημοτικη αστυνομια θα πρεπει να ταραξει στα προστιμα τους παραβατες ποδηλατες για να συμμορφωθουν και να μην προσβαλουν την ηρεμια και την γαληνη των συμπολιτων τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. σχιζοφρενής ποδηλάτης22 Νοεμβρίου 2009 στις 9:42 μ.μ.

    αναρωτιέμαι που θέλεις να καταλήξεις φίλε μου... στους κινδύνους που εγκυμονούν για τα αυτοκίνητα από τα ποδήλατα δολοφόνους.... πολύ τσιρλίλογος για το τίποτε... καλά αυτό με τον παππού κορυφαίο... ακλόνητο επιχείρημα...
    Σοβαρά τώρα ο ποδηλατόδρομος πρέπει να μπει εκεί που πονάει... δίπλα στα αυτοκίνητα... κ όχι στους πεζοδρόμους... Επίσης ένας ποδηλατόδρομος δεν λειτουργεί μόνο για το προφανές αλλά είναι φορέας ποιότητας ζωής, αλλάζει συμπεριφορές, κάνει ποιό ασφαλή κ ανθρώπινη τη ζωή μας, δίνει λύσεις σε ανθρώπους που κινούνται με καροτσάκια και αναπηρικά αμαξίδια και και και...
    Τέλος καλά το κατάλαβες... τα ποδήλατα πρέπει να τα βλέπουν... και θα τα βλέπουν για πολύ ακόμη... γιατί ήρθαν για να μείνουν....
    PS: δικαίως κ με συνοπτικές διαδικασίες νομίζω πρέπει να σου δώσουμε τη χρυσή τρόμπα, τιμητικό βραβείο από τους ποδηλάτες της γειτονιά σου, για τη συνεισφορά σου στη διάδοση ιδεών που μας βοηθούν να ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανωνυμος

    Μιας και τα δικα σου μυαλα εχουν φουσκωσει απο αλαζονεια και βλακεια δεν την χρειαζεσαι βλεπω την χρυση τρομπα που μου απενεμεις ως εκπροσωπος ομοιων σου !!!

    Διαστρεβλωνεις αυτο που εγραψα και για επειδη αναρωτιεσαι στην πρωτη παραγραφο σχιζοφρενη ποδηλατη επεξηγω:

    Τα ποδηλατες με τα μυαλα τα δικα σου ενοχλουν και αποτελουν κινδυνο τραυματισμου για τους πεζους που ομορφα πηγαν στην κεντρικη πλατεια καθαροι και περιποιημενοι να κανουν μια βολτα . Δεν μου αρεσει να πεσει καποιος πανω μου με το ποδηλατο του και να με λερωσει η να με τραυματισει και να μου δημιουργησει προβλημα διαταρασοντας την ηρεμια της καθημερινοτητας μου.Τι θα μου πει μετα συγνωμη επειδη με εφαγε η βλακεια μου και ετρεχα σαν παλαβος η δεν σε προσεξα ;;Μετα θα ειμαι εγω λαθος αν του ζητησω να μου πληρωσει το καθαριστηριο (ο παππους μου λερωσε το παντελονι με τις ροδες του) η αν του κανω μυνηση για σωματικη βλαβη(ο νεαρος με χτυπησε στο γονατο και αναγκαστηκα να παω στο νοσοκομειο !!!!!) Αν θελει να τρεξει να παει στα χωραφια οχι πανω στην πλατεια!!!

    Οταν ενας οδηγος αυτοκινητου τραυματισει εναν ποδηλατη κινουμενο παρανομα πανω στον οδοστρωμα ειτε παραβιαζοντας την σημανση του ποδηλατοδρομου (που ζητημα ειναι αν φοραει κρανος οπως σε ολη την ευρωπη το εφαρμοζουν!!!)και τυψεις θα εχει και υλικη φθορα στο αυτοκινητο του και θα ταλαιπωρηθει με δικαστηρια !!!

    Τι εννοεις εκει που "ποναει" ΄; μιλαω μονο για την περιπτωση του κομματιου του ποδηλατοδρομου που βρισκεται στην υψηλαντου.
    γιατι οχι πανω στην πλατεια΄;απο την στιγμη που ολοι οι ποδηλατες πανε απο την πλατεια και ελαχιστοι απο τον ποδηλατοδρομο γιατι να μην φτιαχτει εκει? θα κοστιζε και λιγοτερο και θα ηταν πιο χρησιμο εργο για τους πολιτες!!!!
    Συμφωνω οτι ειναι φορεας ποιοτητας ζωης εως και και και.....

    Να μεινουν τα ποδηλατα αλλα να αλλαξουν οι συμπεριφορες των ποδηλατιστων!!!
    Αν οι ιδεες μου σε ταξιδευουν καπου αλλου καλο σου κανει!!!! να ταξιδεψεις και εσυ και λιγο εκτος καρδιτσας και εκτος χωρας (ισως και να διαδοσεις τις αποψεις σου αλλου να δεις και ποσο μετρανε η οχι..)και μετα θα δουμε αν θα εχεις τις ιδιες αποψεις η θα υιοθετησεις καποιες απο τις δικες μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ο έχων πλέον λαλήσει τελείως και πρώην σχιζοφρενής μα πάντα ποδηλάτης23 Νοεμβρίου 2009 στις 12:29 π.μ.

    ο σχεδιασμός των ποδηλατοδρόμων στην πόλη μας περιλαμβάνει την παράμετρο της συνύπαρξης των πεζών με τους ποδηλάτες λαμβάνοντας υπόψη τη χαμηλή ταχύτητα κίνησης των ποδηλάτων λόγω των μικρών αποστάσεων που έχουν να καλύψουν (εξαιτίας του μεγέθους της πόλης). Η αποδοχή λοιπόνο αυτού του χαρακτηριστικού της συνύπαρξης προυποθέτει με τη σειρά της την ανάπτυξη ενός διαφορέτικού κώδικα ανάμεσα στις δύο ομάδες χρηστών που θα υπαγορεύεται απο την κοινή λογική με στόχο την αρμονική κίνηση και των δύο.
    Αναφέρεις πως ο ποδηλάτης κινείται παράνομα στο δρόμο? Εννοείται πως δεν είναι παράνομο μην τρελαθούμε κιόλας όσο για τις τύψεις για το ότι μπορεί να γρατσουνιστεί η λαμαρίνα ή ακόμη και το πως μπορεί να λερωθεί το αυτοκίνητο από το αίμα του ποδηλάτη τι να πω... σε καταλαβαίνω και πίστεψέ με συμπάσχω...
    οι ποδηλατόδρομοι πρέπει να είναι μαχαιριές στους φορτισμένους με κίνηση δρόμους δίνοντας λύσεις. Η θέση τους δεν είναι εκεί που δεν υπάρχει πρόβλημα κ για διακοσμητικούς λόγους.
    κ έλεος το πρόβλημα δεν είναι η συμπεριφορά των ποδηλατών...
    όσο για την υιοθέτηση της σκέψης σου τίποτε δεν αποκλείεται.... μερικά ταξίδια στην ουγκάντα στην μποτσουάνα (για τη δεύτερη μη λέμε κ πολλά πολλά...βέβαια...) ή μια λοβοτομή μπορεί να με φέρουν σ αυτή τη θέση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πολύ σκληρός για να πεθάνει23 Νοεμβρίου 2009 στις 10:54 π.μ.

    Η λύση είναι απλή σε αυτούς που κινδυνεύουν από τα ποδήλατα: Να κυκλοφορούν μόνο με αμάξι.Έτσι θα αποφεύγονται οι αμοιβαία δυσάρεστες συναντήσεις.
    Το ποτάμι των ποδηλάτων δεν έχει επιστροφή και θα τους πνίξει αργά ή γρήγορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλε τραυτματία: Ο κόσμος δεν περιστρέφεται γύρο από σένα. Αν έχεις τραυματικές εμπειρίες στον ψυχίατρο...
    Ζω στην πόλη 30 χρόνια και το μόνο που με χτύπησε ήταν αυτοκίνητο που παραβίασε στοπ.
    Δεν έχω την απαίτηση όμως η πόλη να λειτουργεί με βάση τα δικά μου βιώματα. Να βλέπουμε και πέρα από τη μύτη μας. Που πάει το πράγμα σ' όλο τον πλανήτη, και ποιό είναι το μοναδικό πράμα για το οποίο φημίζεται η Καρδίτσα. Άνοιξε και καμιά εφημερίδα. Μην ζεις στην κοσμάρα σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανωνυμος

    Φιλε χτυπημενε απο αμαξι: ευχαριστως να παω στον ψυχιατρο !!! μονο να μου προτεινεις αυτον που πας εσυ εδω και τριαντα χρονια!!

    Οταν υπαρχει στην οδο υψηλαντου ποδηλατοδρομος και ο παλιογαιδαρος-ποδηλατης κινειται πανω στον δρομο χανεται καθε εννοια του χαρακτηριστικού της συνύπαρξης (που οπως λετε¨:προυποθέτει με τη σειρά της την ανάπτυξη ενός διαφορέτικού κώδικα ανάμεσα στις δύο ομάδες χρηστών που θα υπαγορεύεται απο την κοινή λογική με στόχο την αρμονική κίνηση και των δύο).
    Αυτο θα πρεπει να το καταλαβετε και να μην λετε τα δικα σας και οπως σας βολευει.


    Και εγω επιτρεπετε στον κεντρικο δρομο να κινηθω με το αμαξι με 5 χιλιομετρα την ωρα !!! δεν ειναι παρανομο λαλημενε!! αλλα το θεωρεις σωστο οταν με αυτην μου την ενεργεια δημιουργηθη ατελειωτη ουρα αυτοκινητων απο πισω μου και ολοι να με βλαστημουν!!!΄???Δηλαδη οτι ειναι και νομιμο ειναι και ηθικο θες να πεισ???Κυκλοφορηστε πανω στους ποδηλατοδρομους και αφηστε ελευθερουσ τους δρομουσ για τα αμαξια και τισ πλακοστρωτες πλατειες για τουσ πεζους . Συμμορφωθειτε ολοι σας οι ποδηλατες και ετσι θα κερδισετε την εκτιμηση και την υποστηριξη ολων των υπολοιπων!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όσον αφορά το ποια εικόνα βγάζουμε προς τα έξω συμφωνώ απόλυτα με τα όσα ειπώθηκαν για την κοινωνία της πληροφορίας, οπτικές ίνες κλπ.

    Δηλαδή, ακόμα κι αν έχουμε κάποιο πλεονέκτημα εμείς το θάβουμε επικοινωνιακά. Θα δώσω ένα άλλο πχ στον τομέα του πληθυσμού:

    Ενώ η πόλη της Καρδίτσας έχει πλέον αυταπόδεικτα ξεπεράσει σε (πραγματικό) πληθυσμο αυτή των Τρικάλων, πράγμα που φαίνεται από στοιχεία πυκνότητας δόμησης(πολυκατοικίες κλπ), έκτασης αλλά και από άλλες πηγές, λίγοι φαίνεται να το έχουν συνηδητοποιήσει.

    Έτσι το 1/3 (ίσως και παραπάνω) των μόνιμων κατοίκων δεν είναι γραμμένο στα δημοτολόγια του Δήμου Καρδίτσας, αλλά καταγράφεται σε άλλους δήμους,κατεβάζοντας εικονικά τον πληθυσμό της πόλης και αδικώντας τον Δήμο σε επίπεδο χρηματοδοτησης από το κράτος λαμβάνοντας λιγότερα χρήματα για έργα και άλλες δράσεις.

    Ακόμα και στις 42000 πραγματικό πληθυσμό που καταγράφεται (38000 νόμιμος) εμείς το σρογγυλεύουμε προς τα κάτω! και το κάνουμε 40000, ένω άλλες γειτονικες πόλεις διπλασιάζουν αυθαίρετα σε κάθε αναφορά τους τον καταγραμμένο πληθυσμό της πόλης τους!!. Όλοι πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο Δήμος Καρδίτσας διάθέτει τουλάχιστον 60-65000 κατοίκους.

    Μόνοι μας δηλ. αδικούμε την πόλη μας, ενώ ταυτόχρονα οι άλλοι κάνουν το αντίθετο δηλαδή υπερτιμούν σε υπερθετικό βαθμό τα δικά τους στοιχεία βγαίνοντας και από πάνω (ενώ στην πραγματικότητα εμείς τους έχουμε ξεπεράσει...)

    Όσο για τον συνάδελφο που παραπονιεται για τον ποδηλατόδρομο της Υψηλάντου ας πάει να δει και την κατάστασή του (αντί για πλάκες γεμίσαμε κυβόλιθους ακόμα και στους ποδηλατόδρομους, ιδού τα αποτελέσματα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε μας τα σχόλια σας, χωρίς προσωπικές αναφορές και ύβρεις