Δευτέρα 4 Μαΐου 2009

ΓΚΑΣΓΚΑΙ...

ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΣΠΕΡΙΑ ΟΙ ΚΟΥΤΟΦΡΑΓΚΟΙ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ QASQAI (ή σε ελεύθερη ελληνική μετάφραση ΓΚΑΣΓΚΑΙ) ΜΕ ΟΛΙΓΗ ΑΠΟ ΔΑΣΜΟΥΣ
Δείτε την διαφορά στην Εσπερία:
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1ο (Εμπειρικό μετά από επίσκεψη στην Λισαβόνα): στην όμοια – ίσως και φτωχότερη - από εμάς Πορτογαλία (Λισαβόνα) η τοπική Αυτοδιοίκηση αγόρασε μια σειρά από ηλεκτρικά οχήματα (αυτοκίνητα – και οχήματα με δύο ρόδες που ο οδηγός – Δημοτικός αστυνομικός κινείται όρθιος) και τα χρησιμοποιεί η Δημοτική Αστυνομία (βλέπε φωτό 1: Σε κεντρικό δρόμο της Λισαβόνας το όχημα αυτό της αστυνομίας του Δήμου εποπτεύει την κίνηση, την στάθμευση των οχημάτων και μπορεί να προσφέρει και πληροφορίες σε διερχόμενους επισκέπτες.). Όχι με αυτά δεν κυνηγούν τους κουκουλοφόρους (υπάρχουν και εκεί), αλλά μπορούν και ελέγχουν με αποτελεσματικό τρόπο την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης. Είναι ένα φιλικό μέσο που εντάσσετε αρμονικά στον τρόπο ζωής των ανθρώπων μιας σύγχρονης και τουριστικής πόλης (μικρή ταχύτητα, χωρίς θόρυβο και ρύπους, σε άμεση επαφή με τους πεζούς, που παρκάρει εύκολα χωρίς να χρησιμοποιεί πολύ χώρο), που μπορεί να εξυπηρετήσει τον «άλλο» ρόλο της αστυνομίας (την πληροφόρηση, την εξυπηρέτηση, την πρόληψη) και κυρίως την αποτροπή μικροπαραβάσεων, στους πεζόδρομους, από καπεταναίους - οδηγούς (υπάρχουν και εκεί τέτοιοι αλλά είναι μειοψηφία) που όμως για τα παιδιά μπορούν να αποβούν και μοιραίες (στην Καρδίτσα έχουμε αρκετά τέτοια περιστατικά ακόμη και στην κεντρική πλατεία). Επίσης εκτός αυτού και πολλές ιδιωτικές εταιρείες (ταξί και εταιρείες αναψυχής) διαθέτουν τέτοια αυτοκίνητα (ανοιχτά – (γ)κάμπριο) για βόλτα και μεταφορά στην πόλη και κυρίως στο ιστορικό πεζοδρομημένο κέντρο (φώτο 2 : Ηλεκτρικά οχήματα σε έκθεση έξω από το ιστορικότερο σημείο της πόλης που μπορεί κάποιος να οδηγήσει και να αγοράσει. Η όλη προσπάθεια στηρίζεται στο Δήμο της Λισαβόνας).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2ο (Βιβλιογραφικό από την Φιλανδία): στην Ευρωπαϊκή Φιλανδία προβληματίζονται για την χρονική περίοδο που θα θέσουν προκειμένου να αποσυρθούν όλα τα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα με πιο πιθανή ημερομηνία την 01/01/2015, σε μόλις 6έτη. Η ημερομηνία αυτή θα σημάνει το τέλος του ντιζελοκίνητου αυτοκινήτου και την απαρχή της καθολικής κυκλοφορία των νέων τύπων –καθαρότερων και ορθολογικότερων – σε συνδυασμό με την προώθηση των μαζικών μέσων μεταφοράς σταθερής τροχιάς, τη χρήση του ποδήλατου κλπ…. (εφ Επενδυτής).
Ενώ στην δική μας Ανατολή: στην Καρδίτσα (όπως και σε όλη την Ελλάδα) οι στερημένοι σε χλιδή (και κάτι άλλο….) νεοέλληνες συνωστίζονται στις αντιπροσωπείες των συμβατικών οχημάτων παραγγέλλοντας το αυτοκίνητο των ονείρων τους (τα γκαζγκάι στα Qasqai ) και μάλιστα με κας(sic) πληρωμή.
Μας πέταξαν το τυρί και πιαστήκαμε στην φάκα.
Δεν υπάρχει μέρος του πλανήτη (του ανεπτυγμένου τουλάχιστον) που να αγοράζει με τέτοια βουλιμία την σαβούρα των συμβατικών και υπό κρίση αυτοκινητοβιομηχανιών και τρέξαμε να τους σώσουμε εμείς.
Στον υπόλοιπο κόσμο συγκρούονται κυρίως δύο αντιλήψεις:
Α. η πρώτη στον υπό ανάπτυξη κόσμο με την ινδική και κινέζικη πρωτοτυπία του φθηνού οχήματος πόλης (με συμβατική τεχνολογία και με κάπως μειωμένους ρύπους αλλά και με ανακοινώσεις από την ινδική αυτοκινητοβιομηχανία για κυκλοφορία αμιγώς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου).
Β. η δεύτερη στον αναπτυγμένο κόσμο όπου μαίνεται ένας «τεχνολογικός πόλεμος» για το ποιος θα κυκλοφορήσει το πρώτο ανταγωνιστικό αμιγώς ηλεκτρικό και ηλιακό - ηλεκτρικό όχημα πόλης.
Και εμείς, η δική μας Τοπική Αυτοδιοίκηση σφυρίζει αδιάφορα σαν να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα στις ελληνικές πόλεις, σαν να χωράνε κι άλλα τζιπ – φετίχ (καγιεν κατά προτεραιότητα) κι άλλα πολλών κυβικών και ρύπων αυτοκίνητα –ως επί τω πλείστων - πόλης.
Όποιος δεν καταλαβαίνει την διαφορά δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει… (άρα τι κάνουμε)
• Ας ψηφίσουμε έναν τοπικό νόμο για άμεση χρήση: το 30% των οχημάτων του Δήμου να είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα ή ηλιακό – ηλεκτρικά. Τα υπόλοιπα ας είναι τουλάχιστο υβριδικά.
• Ας στηρίξουμε την ψήφιση ενός εθνικού νόμου: για την ένταξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου χωρίς τέλη κυκλοφορίας, χωρίς δασμούς και με φορολογικά κίνητρα ικανά που να προωθούν τη χρήση του.
• Ας αντισταθούμε στην προκλητική και αδιέξοδη πολιτική του συμβατικού φθηνού Ι.Χ. και ας διεκδικήσουμε την χρήση των νέων και παλαιών καθαρών μέσων με πρώτο το αρχαιότερο και καθαρότερο όλων το ποδήλατο.
• Παράλληλα ας υποστηρίξουμε τις όποιες προσπάθειες - έρευνες (και υπάρχουν και τέτοιες στην Ελλάδα) για την παραγωγή αυτοκινούμενων ηλιακών και ηλεκτρικών οχημάτων πόλης στην Ελλάδα

3 σχόλια:

  1. Δεν πρέπει να μπαίνουν στον έλληνα τέτοιες ιδέες. Ο έλληνας πρέπει επιτέλους να αγοράσει φτηνή μερσεντές. Αυτό είναι κοινωνική προσφορά.Όσο για σένα, να αποφεύγεις τα ταξίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τι λε ρε φίλε? ρίχνεις γκόμενα με ηλιακό αυτοκίνητο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ε.Τ.ο εξωγήινος4 Μαΐου 2009 στις 2:31 μ.μ.

    H τεχνολογική αλλαγή των αυτοκινήτων προσκρούει σε τεράστια οικονομικά συμφέροντα των πετρελαικών εταιρειών. Οι σχετικές τεχνολογικές καινοτομίες αποσιωπούνται ή αποσείρονται σκανδαλοδώς.
    Όσο για την τοπική αυτοδιοίκηση, στο σύνολό της σχεδόν στις χώρες της Ευρώπης, βρίσκεται στην πολιτική και κοινωνική πρωτοπορία. Οι δήμοι της Ευρώπης "εισάγουν" έργα και πολιτικές με πιλοτικό χαρακτήρα, που συχνά είναι μπροστά από την επόχή τους.
    Δεν χρειάζεται να σχολιάσω ούτε την ελλήνική ούτε την τοπική πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε μας τα σχόλια σας, χωρίς προσωπικές αναφορές και ύβρεις