Βέβαια όταν έγραφε αυτούς τους στίχους ο Γ. Αγγελάκας δεν νομίζω να πίστευε ότι θα ακριβολογούσε κάποτε και μάλιστα για την πιο νότια - από την δική του Θες/νίκη - την περιοχή του Τρικαλοκάρδιτσου ή του Καρδιτσοτρίκαλου. Πριν τα Χριστούγεννα κάποιοι έλεγαν (ποιοι άραγε;) ότι ίσως να άλλαζε κάτι στα δρομολόγια των τρένων που επισκέπτονται (sic) την παραμεθόριο γραμμή μας (επί Κονδύλη άλλωστε αυτό ήταν μια πραγματικότητα) και μάλιστα υπήρχαν και ντοκουμέντα ότι σχεδιάζονται περικοπές των απευθείας επισκεπτόμενων τρένων (εξ Αθηνών και Θες/νίκης). Μας διαβεβαίωσαν (πολίτες, συλλόγους και φορείς) από τον Ο.Σ.Ε. τότε ότι κάτι τέτοιο είχε μια πραγματική βάση αλλά δεν πρόκειται να συμβεί είναι μόνο σκέψεις (αλήθεια ποιών και γιατί;).
Πριν το Πάσχα πάλι τα ίδια κάποιοι έλεγαν (ποιοι άραγε πάλι;) ότι ίσως να άλλαζε κάτι στα δρομολόγια των τρένων που επισκέπτονται (ξανά sic) την παραμεθόριο γραμμή μας (και επί ΚαραμανλοΣημίτοΠαπανδρέου άλλωστε αυτό συνεχίζει να υφίσταται) και μάλιστα για τα ίδια τρένα, τα απευθείας εξ Αθηνών και Θες/νίκης. Τώρα κατηγορηματικά μας διαβεβαιώνουν (πολίτες, συλλόγους και φορείς) από τον Ο.Σ.Ε. ότι κάτι τέτοιο δεν έχει καμιά πραγματική βάση και ότι είναι παραπληροφόρηση (αυτό δική μου μετάφραση).
Σε κάποια άλλη περιοχή του πλανήτη Ελλάδα ένας πετυχημένος Υπουργός με ακριβά γούστα (ξανά σ.σ. βλέπε ταξίδια στα Παρίσια) εξαγγέλλει στο τσακίρ (tsakir) κέφι τον νέο σύγχρονο σιδηρόδρομο του 2020 που θα βγάλει την Ελλάδας μας από την απομόνωσε και θα την καταστήσει ίση με τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες του Ευρώ.
Προφανώς κάτι συμβαίνει εδώ, και ας παραθέσω τα επιχειρήματά μου:
1. Ο Υπουργός – το πιο πιθανό - μας δουλεύει όλους (Έλληνες/ίδες και «εξαποδό» που κατοικούν και διέρχονται της Ελλάδος) και ο σιδηρόδρομος του 2020 είναι αντίστοιχος του 1990 (επί Παπανδρέου του μεσαίου), του 1995 (επί Μητσοτάκη του πρώτου ΟΣΕπωλητή) του 2000 (επί Σημίτη) και πιθανών του 2025 (ίσως.. επί Παπανδρέου του νεωτέρου).
2. Ο Υπουργός λέει μισή αλήθεια – πολύ πιθανή εκδοχή αλλά θέλει και σχέδιο - διότι βιάζεται να φτιάξει με Δημόσιο χρήμα τις υποδομές (βλέπε ΕΣΠΑ) προκειμένου να βρεθεί κατόπιν ανοιχτόμυαλος στρατηγικός επενδυτής (κάτι σαν Βγαίνω – Μπαίνω και να τελειώνει σε πούλος) προκειμένου το σχέδιο του Μητσοτάκη του πρώτου – εν τέλει αποτυχημένου- ΟΣΕπωλητή να βρει συνεχιστεί. Και να μην τα καταφέρει θα τον αναφέρει η ιστορία ως έναν ακόμη που συνέβαλε στο ανοίξει η πόρτα.
3. Ο Υπουργός λέει ολόκληρη την αλήθεια – σενάριο εντελώς απίθανο - και βέβαια αναφέρεται και σε εμάς (το καρδιτσοτρίκαλο εννοώ) της παραμεθορίου (άλλωστε το τρένο σταμάτησε στην Καλαμπάκα πολύ πριν γεννηθεί ο Υπουργός) που θα δούμε το νέο ηλεκτροκίνητο τρένο (περί αυτού ο λόγος για το 2020) να διασχίζει την περιοχή μας και θα μπορούμε να πάμε χωρίς αλλαγή (τα γνωστά Παλαιοφάρσαλα) σε 2 ώρες και 15 λεπτά στην Αθήνα και σε 1 ώρα και 45 λεπτά στη Θες/νίκη. Για να μην αναφέρω και το άλλο ότι θα κάνουμε μπάνιο στην Πάργα (καμία σχέση με Πράγα) και στην Ηγουμενίτσα σε 2 ώρες και 30 λεπτά.
4. Ο Υπουργός λέει τα ίδια με το σενάριο 3 με την διαφορά ότι η ηλεκτροκίνηση των τρένων της περιοχής μας θα είναι και αυτοδύναμη μετά την ολοκλήρωση της εκτροπής του Αχελώου και την παραγωγή ρεύματος από την άλλη μεγάλη ιδιωτική εταιρεία την Δ.Ε.Η. (σενάριο για επιστημονική φαντασίας και για το σκέλος της εκτροπής ευτυχώς).
Αλλά ας σοβαρευτούμε, ανεξάρτητα με τα πρόσκαιρα λεγόμενα του Υπουργού (του πρώην και του επόμενου) ο στρατηγικός στόχος του ελληνικού νεοφιλελευθερισμού (στην «μεταμοντέρνα σοσιαλίζουσα» και στην «ρεαλιστική κεντροδεξιίζουσα» εκδοχή του) είναι η πώληση μέρος ή του συνόλου (σε τμήματα κυρίως) του Ο.Σ.Ε. και μάλιστα της πιο ανταγωνιστικής γραμμής που είναι η (Πάτρα – Αθήνα - Θες/νίκη). Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής η απευθείας γραμμή από και προς Καλαμπάκα δεν είναι εντός των προδιαγραφών μιας και θα διατηρηθεί ως συμβατική και κάποια στιγμή με επιστημονικό – τεχνοκρατικό τρόπο θα μας αναλύσουν τα νέα δεδομένα που θα είναι συνδυασμός συμβατικού (έως Παλαιοφάρσαλα) και ηλεκτροκίνητου (έως Αθήνα και Θες/νίκη). Άλλωστε αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο μιας και λέχθηκε από κάποιος (ποιους άραγε;) κατά την προηγούμενη συζήτηση (με ποιους άραγε σε τοπικό επίπεδο συζητάει εκτός ίσως κάποιων κυβερνητικών βουλευτών) με τον Ο.Σ.Ε..
Τι κάνουμε όμως για να αποτρέψουμε τα μελλούμενα; (και για να μην επιβεβαιώσουμε, άθελά του, τους στίχους του Αγγελάκα).
- Να προκληθεί μια δημόσια συζήτηση με τον ΟΣΕ και την Κυβέρνηση για τα μελλοντικά σχέδια της Δημόσιας Επιχείρησης στην περιοχή.
- Να απαιτήσουμε την επιβίβαση του ποδηλάτου στην τοπική γραμμή του Ο.Σ.Ε. συνδυάζοντας την χρήση τρένου – ποδηλάτου για την εσωτερική μετακίνηση (εννοείται του νομού Τρικαλοκάρδιτσου).
- Να διεκδικήσουμε την απευθείας σύνδεση με Λάρισα και Βόλο για να κλείσει ο θεσσαλικός κύκλος.
- Να υπάρξουν δεσμεύσεις άμεσα εντός του 2009 για την μελέτη – κατασκευή του σιδηροδρόμου προς την Ηγουμενίτσα και την σύνδεση με την Δυτική Μακεδονία (αν και εφόσον προβλέπονται στο ΕΣΠΑ).
- Να πείσουμε τους πολίτες να χρησιμοποιούν το τρένο και στις εσωτερικές τους μετακινήσεις και βέβαια από και προς Αθηνά/ Θεσσαλονίκη (που ούτος ή άλλως οι απευθείας γραμμές είναι πάντα πλήρης).
- Να συνδέσουμε με έργα και δράσεις τον σταθμό με το κέντρο της πόλης μέσω ποδηλατοδρόμων και ροών πράσινου περιπάτου (σε Τρίκαλα, Καρδίτσα, Σοφάδες και Καλαμπάκα).
- Να μελετήσουμε την μελλοντική γραμμή του τρένου που σε κάθε περίπτωση πρέπει να φτάνει εντός των πόλεων (διότι αυτή είναι η λογική και η χρήση του τρένου σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης) έστω και εάν συνδυάζονται τα μέσα σταθερής τροχιάς (π.χ. τρένο – περιαστικός).
Ας τελειώσουν επιτέλους οι ψίθυροι και τα υπονοούμενα περί των δρομολογίων του ΟΣΕ, διότι η λογική τους είναι να δημιουργείται συνεχώς «συζήτηση» η οποία «διαψεύδεται» και όταν βρεθεί η κατάλληλη στιγμή ως ώριμο φρούτο να έρθει και η πραγματική επιβράβευση (δηλαδή κατά τη γνώμη μου η περικοπή των απευθείας δρομολογίων)
Τρίτη 5 Μαΐου 2009
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΕ… ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΡΕΝΑ ΝΑ ΠΕΡΝΟΥΝ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αγαπητέ το να τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι δεν βοηθάει την απόδωση ευθυνών. Δεν ξεχνάμε την πρωτόγνωρη αναβάθμιση του τοπικού δικτύου με πρωτοβουλιές των Σαλαγιάννη και Ρόβλια από την θέση του υφιπουργού και γ.γ. του υπ. μεταφορών αντίστοιχα. Και οι δύο (το γνωρίζω από πρώτο χέρι), έχουν προσωπική σχέση και πίστη στον σιδηρόδρομο και στην αναπτυξιακή του αξία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι σαφές ότι η σημερινή μη-κυβέρνηση άφησε να υποβαθιστεί ο ΟΣΕ ώστε να τον ιδιωτικοποιήσει κατόπιν σε τιμή σκράπ. Αρκεί να ρωτήσεται επί του θέματος οποιοδήποτε εργαζόμενο του ΟΣΕ.