Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

E bikes. Θα είναι η νέα «μόδα» στο χώρο του ποδηλάτου?

Τα ebikes ή αλλιώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα επανεμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια με νέα λογική, νέο σχεδιασμό, νέα τεχνολογία και φαίνεται πως ήρθαν πλέον για να μείνουν. Οι περισσότερες ποδηλατικές εταιρίες εντάσσουν ebikes στην γκάμα τους και περιμένουν να δουν αν τελικά τα ebikes θα μπορούσαν ακολουθήσουν τις πωλήσεις των mountain bikes των προηγούμενων χρόνων.

Η αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι σημαντική και σε ορισμένες χώρες φτάνει το 10% επί του συνόλου των πωλούμενων ποδηλάτων, ενώ οι προβλέψεις δείχνουν πως το ποσοστό θα μπορούσε να ανέβει στο 30% στα επόμενα μόλις δύο χρόνια με επιπλέον αυξητικές τάσεις για το μέλλον. Τι είναι αυτό που δίνει την ώθηση για την ανάπτυξη μιας νέας αγοράς στα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα οποία όποτε εμφανίστηκαν ξανά στο παρελθόν και δεν κατάφεραν να κάνουν αξιόλογη «καριέρα»? Καταρχήν οτιδήποτε νέο δεν είναι κάτι άλλο παρά κάτι καλά ξεχασμένο από το παρελθόν, και η αισιοδοξία για το μέλλον στηρίζεται στο ότι πλέον τα ηλεκτρικά ποδήλατα απευθύνονται πλέον σε ένα πολύ μεγάλο φάσμα χρηστών. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η οικονομική και η περιβαλλοντική κρίση και τα προβλήματα μετακίνησης στις πόλης φαίνεται να δίνουν στα ηλεκτρικά ποδήλατα ένα επιπλέον αβαντάζ ως μέσο μετακίνησης. Ο χρήστης τους δεν είναι πλέον ο «ασθενικός», μεγάλης ηλικίας άνθρωπος που χρειάζεται ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά ο μέσος πολίτης που κινείται στην πόλη και θέλει να φτάσει στη δουλειά του χωρίς να στάζει στον ιδρώτα, είναι αυτός που καλύπτει μια μέση - μεγάλη απόσταση στην πόλη, είναι όσοι κινούνται σε περιοχές με υψομετρικές διαφορές κλπ κλπ κλπ.
Και ας μη ξεχνάμε πως είναι ακόμη η αρχή, με την τεχνολογία στον τομέα να προχωράει γοργά και τις τιμές να συμπιέζονται όλο και περισσότερο. Θα είναι λοιπόν τα ebikes τα Mountain bikes της νέας δεκαετίας? Θα δούμε στο άμεσο μέλλον.

2 σχόλια:

  1. Το ηλεκτρικό ποδήλατο όπως άλλωστε και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έρχονται από παλιά και ίσως (το εύχομαι) πάνε αρκετά μακριά. Η ιστορία έχει πολλά σταυροδρόμια και δυστυχώς σε ένα από αυτά μια "ηλίθια" ανακάλυψη (το αυτοκίνητο) προωθήθηκε και αποτέλεσε σταδιακά το βασικό μέσο μεταφοράς των ανθρώπων. Καιρός να αποκαταστήσουμε την τάξη.
    Το κίνητρο: το ηλιακοηλεκτρικό ποδήλατο πρέπει να ενταχθεί ως "απλό" ποδήλατο (χωρίς αριθμό κυκλοφορίας, χωρίς τέλη, να απαλλαγή από το ΦΠΑ και να μπει ως αγαθό σε αυτά που εκπίπτουν της εφορίας) πάνω - κάτω τα ίδια πρέπει να ισχύσουν και με τα ηλιακοηλεκτρικά αυτοκίνητα (με τη διαφορά ότι ένα τέτοιο όχημα χρειάζεται πινακίδες και πιθανά και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας).
    Το πρόβλημα: για να ενταχθούν άμεσα τα ηλιακοηλεκτρικά ποδήλατα (σε πρώτη φάση και κατόπι τα αυτοκίνητα) πρέπει να δημιουργήσουμε τρεις πολύ βασικές υποδομές:
    α. οριοθέτηση – χάραξη εκτεταμένου δικτύου περιαστικών ποδηλατοδρόμων πλάι στο υπάρχον εκμεταλλευόμενοι το συμβατικό οδικό δίκτυο,
    β. σταθμούς φόρτισης μπαταριών με ηλιακό τρόπο που θα μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια,
    γ. ένταξη του ηλεκτρικού ποδήλατου (και του συμβατικού ποδηλάτου) στον ΚΟΚ
    Η χρήση: το οηλιακοηλεκτρικό ποδήλατο δεν είναι ποδήλατο πόλης αλλά ένα μέσο επικοινωνίας για άτομα που κάνουν αρκετά χιλιόμετρα (> 12 - 14 χλμ) ή που πηγαίνουν σε ανισόπεδες περιοχές (με κλίσεις > 6%). Το ηλιακοηλεκτρικό ποδήλατο δεν είναι μηχανάκι, ούτε μοτοποδήλατο διότι ξεκινάει από άλλη αφετηρία και απαιτεί άλλου τύπου χρήση (κατανάλωση ήπιων μορφών ενέργειας όταν απαιτείται και με ιδία μέσα (πετάλια) όσο αντέχει ο αναβάτης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. όλα σωστά αυτά που γράφεις... και εννοείται πως τα ebikes κυκλοφορούν σαν κανονικά ποδήλατα...χωρίς αριθμούς τέλη κλπ. Για την ακρίβεια είναι κανονικά ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε μας τα σχόλια σας, χωρίς προσωπικές αναφορές και ύβρεις