Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2009

Με αφορμή τη χθεσινή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο...

Γιορτή του ποδηλάτου η χθεσινή, και μία ακόμη ημέρα χωρίς αυτοκίνητο. Οι συμπολίτες μας βέβαια δεν φαίνεται πως το πήραν και πολύ χαμπάρι και δεν έγινε κάτι να τους το θυμίσει. Καμιά εκδήλωση εννοώ. Παρόλα αυτά κάτι συνέβη και έχει κι αυτό τη σημασία του. Αυτό που έγινε λοιπόν ήταν πως κάθισαν σε ένα τραπέζι διάφοροι φορείς της περιοχής και άνθρωποι που ασχολούνται με το ποδήλατο και ήρθαν από άλλα μέρη της χώρας για να συμμετάσχουν σε μια κουβέντα για το ποδήλατο και τη στρατηγική του Νομού αναφορικά μ’ αυτό και τη βιώσιμη κινητικότητα.
Την ευθύνη της συνάντησης είχε η ΑΝΚΑ, η οποία συντάσσει και το masterplan για το ποδήλατο για λογαριασμό της Νομαρχίας. Πολλά ακουστήκανε, ενδιαφέροντα και μη, φρέσκα και μπαγιάτικα κλπ κλπ. Αυτό που έχει σημασία όμως είναι πως ενώ γίνεται μια προσπάθεια να πάμε ένα βήμα μακρύτερα σαν περιοχή σχετικά με την ενσωμάτωση πολιτικών για το ποδήλατο στη ζωή μας αυτό που παρατηρούμε σαν χρήστες και κάτοικοι αυτής της πόλης είναι πως δεν ισχύουν καν τα αυτονόητα και δεν τηρούνται καν συνθήκες νομιμότητας γύρω από όλα αυτά τα ζητήματα που αφορούν το ποδήλατο και τη θέση τους στην πόλη μας.
Και θα γίνω πιο σαφής αναφέροντας πως :


• οι ποδηλατόδρομοί μας δεν συντηρούνται και αρχίζουν να γίνονται επικίνδυνοι για τη ζωή μας (να αναφέρω τους κιβόλιθους που έχουν φύγει ή τα καπάκια από τα κολωνάκια που καταστράφηκαν και τα έχουν μετατρέψεις σε φονικά όπλα?),
• δεν υπάρχει αστυνόμευση και τα αυτοκίνητα είναι συχνότατα πάνω στους ποδηλατοδρόμους, στους πεζοδρόμους και τις πλατείες μας, (στον ποδηλατόδρομο της Καραϊσκάκη δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα που τον κλείνουν σε πολλά σημεία αλλά και οι κάδοι του Δήμου… έλεος δηλαδή…)
• οι περιαστικοί ποδηλατόδρομοι έχουν αφεθεί στην τύχη τους εδώ και χρόνια, (να αναφέρω εδώ πως ο ποδηλατόδρομος που καταλήγει στα χίλια δέντρα είναι απροσπέλαστος πλέον και εξαιτίας των τριβολιών που έχουν κατακλύσει τη διαδρομή. Να θυμίσω επίσης και τον μυστήριο με το καφέ-μπαρ που καταπάτησε τον ποδηλατόδρομο και πολλούς άλλους νόμους φαντάζομαι για να φτιάξει το μαγαζάκι του εκεί μέσα…)
• να αναφέρω και τη μελέτη παρωδία στα πλαίσια του Habitat Agenta η οποία για τυπικούς και μόνο λόγους έγινε για να μην πληρώσει ο Δήμος μας από την τσέπη του το έργο της Βάλβη. Παρόλα αυτά είναι μια μελέτη που κόστισε στο Δήμο και τα αποτελέσματα αυτής είναι αστεία σε όλες της τις διαστάσεις. Η δε αντιμετώπιση από το Δήμο μας του αντικειμένου της Habitat Agenda δηλαδή του θέματος της βιώσιμης ανάπτυξης είναι αντίστοιχο με αυτό της μελέτης. Τυπική, χωρίς ουσιαστική διάθεση και τελείως τυχαία…

Ε αμάν πια δεν πάει άλλο με την κοροϊδία… Φρένο σε όσους λειτουργούν παράνομα, φρένο και στους διοικούντες που μας κοροϊδεύουν, φρένο και σε όσους τα αρπάζουν… Νομίζω πως η μόνη λύση θα ξεκινήσει από εμάς. Θα πρέπει να νοιαζόμαστε για την πόλη μας, να μην αφήνουμε κάποιους να την καταστρέφουν, να τους καταγγέλουμε, να τους μηνύουμε, να μπαίνουμε μπροστά τους όταν καταπατούν το δημόσιο χώρο, να μην τους αφήνουμε να σπαταλούν δημόσιο χρήμα.

3 σχόλια:

  1. Το θέμα δεν είναι να πατήσουμε φρένο αλλά να προλάβουμε να αλλάξουμε πορεία και να βγάλουμε εκτός διαδρομής ολους αυτούς που χωρίς βούληση,διάθεση και όραμα διοικούν τον τόπο,διευθύνουν τους φορείς και μας παρουσιάζονται ως παντογνώστες και σωτήρες!!! Από την άλλη φαίνεται τελικά ότι μόνο με προσωπική πρωτοβουλία και συνείδηση θα διατηρήσουμε όσα έχουν ήδη γίνει και θα διεκδικήσουμε ακόμη περισσότερα.Θέλει δουλειά....Πάντως αισθάνομαι υπερήφανη που όταν λέω ότι είμαι από την Καρδίτσα όλοι τη γνωρίζουν για τους ποδηλατόδρομους και την αξία του ποδηλάτου στην καθημερινότητα των πολιτών της!Ας ξυπνήσουν κάποιοι και ας είναι και αργά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλά εμείς έτσι κ αλλιώς έχουμε από καιρό κομμένα φρένα. Άλλά πρέπει επιτέλους να βρούμε τρόπους για να πληρώσουν όσοι δεν σέβονται το ποδήλατο, τους νόμους, εμάς, τη ζωή και την πόλη μας... Βαρέθηκα να χρειάζεται να παλεύω για το αυτονόητο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς,εμείς που είμαστε υπερήφανοι για τους ποδηλατόδρομους και τα ποδήλατά μας, διαπιστώνουμε από την μια, την, κατά τη γνώμη μου, συνειδητή εγκατάλειψη της πολιτικής επέκτασης της χρήσης του ποδήλατου, και από την άλλη την προσπάθεια να καρπωθούν την επιτυχία και επιβράβευση της πρωτοποριακής πολιτικής του ποδήλατου.Αλλά τι να περιμένουμε όταν η πολιτική βούληση των διοικούντων, αρκείται στην εκπόνηση μελέτης από την ΑΝΚΑ,για να διαπιστωθούν τα αυτονόητα;Αν δεν είναι αυτός στρουθοκαλισμός, τότε τί είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε μας τα σχόλια σας, χωρίς προσωπικές αναφορές και ύβρεις