Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2009

Καρδίτσα - πρότυπο για το ποδήλατο…

… και τη βιώσιμη κινητικότητα. Αυτό είναι το όραμα που τέθηκε και αναδείχτηκε σε συνάντηση που έγινε προχθές στα πλαίσια του επιχειρησιακού σχεδίου του Νομού για το ποδήλατο. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η συγκεκριμένη συνάντηση ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες που έχουν γίνει τελευταία στην περιοχή, με συμμετέχοντες από διάφορα μέρη της Ελλάδας, καλύπτοντας διάφορους τομείς και πεδία χρήσης που σχετίζονται με το θέμα, (σχεδιασμός εκδηλώσεων ποδηλάτου, ΕΟΤ, ΤΕΦΑΑ, σκηνοθεσία κλπ) και με ταυτόχρονη συμμετοχή πολλών αιρετών. Αυτό που έκανε εντύπωση είναι η σοβαρότητα και ο σεβασμός με την οποία αντιμετωπίζεται πλέον το ζήτημα της βιώσιμης κινητικότητας , όπως επίσης και η φαντασία και η διάθεση για τολμηρές λύσεις. Γενικότερα και μάλλον κοινή εκτίμηση των παρευρισκομένων ήταν πως το ποδήλατο έχει ξεχωριστή θέση στο Νομό Καρδίτσας και αποτελεί σημείο ταυτότητάς της, ενώ παρόμοια αντιμετώπιση και αντίστοιχος βαθμός ωρίμανσης του ζητήματος δεν μπορεί να συναντηθεί σε άλλες Ελληνικές πόλεις.

Μια άλλη προσωπική εκτίμηση (και μετά από τις τοποθετήσεις των αιρετών) είναι πως δεν είναι μακριά για το βαθμό ωριμότητας του θέματος να υπογραφεί ένα σύμφωνο για τη βιώσιμη κινητικότητα ανάμεσα στη Νομαρχία, την ΤΕΔΚ και τους Δήμους του Νομού, το οποίο θα μπορούσε να προβλέπει πέρα από μια κοινή φιλοσοφία αντιμετώπισης του ζητήματος από την τοπική αυτοδιοίκηση και συμφωνίες (και εδώ θα αποδειχτεί πως υπάρχει ουσιαστική θέληση και πολιτική για το ποδήλατο) για τον προϋπολογισμό ενός ποσοστού από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, την ένταξη των ποδηλατοδρόμων στο σχεδιασμό και στις μελέτες του οδικού δικτύου, τον προϋπολογισμό ανταποδοτικών τελών για δράσεις βιώσιμης κινητικότητας κλπ.
Το κομμάτι της ανάδειξης, της σηματοδότησης, χαρτογράφησης των διαδρομών, όπως επίσης και των σχετικών με το ποδήλατο υποδομών αναδεικνύει την αναγκαιότητα για ένα marketing plan το οποίο κρίθηκε πως είναι αναγκαίο να συμπεριληφθεί στη μελέτη. Παράλληλα ο σχεδιασμός εκδηλώσεων για το ποδήλατο, αθλητικών και άλλων (αναφέρθηκε πως θα μπορούσε με ένα καλό σχεδιασμό να γίνεται κάθε μήνα ένα μεγάλο event στην περιοχή ενώ ταυτόχρονα θα γίνει προσπάθεια οι εκδηλώσεις αυτές να γίνουν θεσμός) με στόχο την ευαισθητοποίηση και την προσέλκυση επισκεπτών από τη χώρα μας και το εξωτερικό κ είναι ένα ακόμη ζήτημα που προτάθηκε και αναμένεται να ωριμάσει, και να υποβληθεί σαν πρόταση για χρηματοδότηση, ενδεχομένως στο νέο πρόγραμμα Leader. Επίσης διαπιστώθηκαν πολλά προβλήματα που σχετίζονται με τη συντήρηση του ποδηλατικού δικτύου και εδώ θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ούτως ώστε να βρεθεί μια μόνιμη και επαρκής λύση για τη συντήρηση των συγκεκριμένων έργων. Μεγάλη προσπάθεια τέλος και βαρύ φορτίο για την ομάδα μελέτης, η οποία θα πρέπει να ενσωματώσει στην μελέτη τις παρατηρήσεις που έγιναν, όπως επίσης και τις προσπάθειες και δράσεις που έγιναν παλιότερα και να λύσει ένα πρόβλημα συντονισμού που φαίνεται πως υπάρχει από πολλές και αποσπασματικές δυνάμεις που δρουν στο χώρο.
Γενικότερα πάντως και αυτό που έμεινε σαν αίσθηση είναι ένα ιδιαίτερα αισιόδοξο κλίμα και μια διάθεση για δουλειά από όλους τους εμπλεκόμενους με κοινό στόχο να κάνουμε το Νομό μας Πρότυπο για το Ποδήλατο.

1 σχόλιο:

Γράψτε μας τα σχόλια σας, χωρίς προσωπικές αναφορές και ύβρεις