Μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε το κτιριακό συγκρότημα του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας, που φιλοξενεί ήδη τους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου. Μάλιστα αυριο θα γίνουν τα εγκαίνια από τους δυο υφυπουργούς Παιδείας Σπύρο Ταλιαδούρο και Ανδρέα Λυκουρέντζο.
Ο τοπικός Τύπος στα διάφορα ρεπορτάζ που έκανε για το νέο αυτό σχολικό κτίριο κάνει λόγο για ένα στολίδι και εδώ ξεκινάει η ένστασή μου.
Μα καλά τι έχουν πάθει; Τόσο έχει αλλοιωθεί η αισθητική τους που το βλέπουν στολίδι;
Ποιος κακόγουστος επέλεξε αυτά τα χρώματα για να τους εξωτερικούς ελαιοχρωματισμούς του σχολείου;
Είπαμε να ξεφύγουμε από την γκρίζα εικόνα των σχολικών κτιρίων και να βάλουμε χρώμα στη ζωή των μαθητών, αλλά έλεος!!!
Δεν υπήρξε μια φωνή καλαισθησίας είτε από τους αρχιτέκτονες ή μηχανικούς του έργου, ή τέλος πάντων από κάποιον άνθρωπο που να έχει άποψη;
Η κακογουστιά και η κιτσαρία είναι ανεπανάληπτη.
Κάντε κάτι. Αυτή η αισθητική μας προσβάλει ως πόλη
Τετάρτη 6 Μαΐου 2009
Ετοιμαστείτε έχουμε εγκαίνια....παλι....(To στολίδι)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η έκπτωση στην αρχιτεκτονική των δημοσίων κτιρίων είναι μια τακτική ελληνική. Και το λέμε με πλήρη γνώση,βλέποντας την υπόλοιπη Ευρώπη πως κινείται και με τι τρόπο προστατεύουν αφενός τα παλιά τους κτίρια, αλλά και με τι τρόπο προσεγγίζουν τα νέα. Εμείς έχουμε παραδοθεί στην έκπτωση όλων των αξιών γι΄αυτό τόσο το δομημένο όσο και το φυσικό περιβάλλον βρίσκεται εκεί που βρίσκεται και κανείς δεν ασχολείται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων έχει επιδοθεί σε μια φασόν εκπόνηση μελετών, οι οποίες αφού δεχθούν κάποιες μικρές προσαρμογές ανάλογα με το οικόπεδο που πρόκειται να ανεγερθεί ένα σχολείο, κατασκευάζονται πανομοιότυπα κτίρια χωρίς καμιά αισθητική, χωρίς κανένα αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του την γεωμορφολογία, την αρχιτεκτονική της περιοχής, την παιδεία που πρέπει να ποιεί στους μαθητές που φιλοξενεί.
Και επειδή κάποιοι μπορεί να σπεύσουν να πουν ότι μόνο κριτική ασκούμε και δεν βλέπουμε το μεγάλο έργο που συντελείται σε επίπεδο νομού με την κατασκευή σχολείων με τη βοήθεια του καρδιτσιώτη υφυπουργού Παιδείας, λέμε μπράβο για να του αποδώσουμε δικαιοσύνη.
Εκείνο που όμως σχολιάζουμε είναι η απουσία αρχιτεκτονικής και αισθητικής πολιτικής στα δημόσια κτίρια που σηματοδοτούν και καθορίζουν τη φυσιογνωμία μιας πόλης
Οι φωτό δεν αποτυπώνουν το "κιτς μεγαλείο" του συγκροτήματος. Η εμορφία του ανείπωτη. Είναι πράγματι κάτι το ωραίον, το οποίο υπερυφάνως θα εκαινιάσει η βλαχομπαρόκ πολιτική ηγεσία του τόπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήφτου! μου ξέφυγε ένα "υ" παραπάνω στο υπερηφάνως! ήταν μεγάλη η περηφάνια προφανώς
ΑπάντησηΔιαγραφήSUPER ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ. ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΤΡΕΛΛΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΑ ΣΛΥΛΑΔΙΚΑ ΟΠΟΥ ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΕΚΠΕΙΔΕΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήακούγεται πως το συγκεκριμένο κτίριο έχει και λειτουργικά προβλήματα, αναφορικά με τον ήχο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε θύμα, θα έπρεπε να γνωρίζεις ότι η προκάτ μελέτες δεν μπορούν παρά να έχουν σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή ενός ειδικού σχολείου, όπως το συγκεκριμένο, αφού δεν έγινε για να είνια μουσικό σχολείο, αλλά ένα οποιοδήποτε σχολικό κτίριο, σε οποιοδήποτε σημείο αυτής της χώρας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για να σοβαρευτούμε και λίγο, όλα τα πράγματα είναι θέμα παιδείας,και η χώρα που ζούμε για το μόνο που νοιάζεται είναι για τις μίζες...
Α! και κάτι ακόμα. Αν τα χρήματα που δίνει στους μιζοεξοπλισμούς το Υπουργείο Εθνικής Αμυνας τα έδινε στην παιδεία τα Δεκεμβριανά και τόσες άλλες εντάσεις στο χώρο της παιδείας δεν θα υπήρχαν. Σε βεβαιώ!
φίλοι μου χαίρομαι που δεν μασάτε και κάνετε κριτική. Η πολιτική ανυπακοή είναι το θεμέλιο της δημοκρατίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κριτική είναι σαφώς ένα πολύ σημαντικό πράγμα. Το πλέον σημαντικό όμως είναι να υπάρχει ενδιαφέρον από τους πολίτες για προτάσεις, συμμετοχή και δράση. Και αν δεν θέλουν (γιατί όντως δεν θέλουν ή γιατί δεν φαντάζονται πως πρέπει να το κάνουν) να μας ακούσουν θα τους κάνουμε εμείς με το ζόρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλάξτε επειγόντως τα χρώματα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάμε για πολύ κιτς!
Ένα κιτρινάκι ανοιχτό θα ήταν ότι πρέπει
κάτι σι μπιζάκι, μήπους?
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτή τη στιγμή είμαι με τρείς χρήστες στο μπλόγκο. Δεν ακούγεται παράνομο (τουλάχιστον)?
ΑπάντησηΔιαγραφήτο κτιριο είναι εμετικό.Το κακό είναι ότι τη μαλακία του πασοκ με τις προκατ μελέτες δεν έχει βρεθέι κανένας να την διορθώσει μέχρι σήμερα.οι σημερινοί έχουν φαίνεται ακόμη χειρότερο γούστο.Κρίμα στα παιδιά
ΑπάντησηΔιαγραφήελλάς ελλήνων εργολάβων.
ΑπάντησηΔιαγραφήόσοι ονειρεύονται ένα δημόσιο κτίριο αξιώσεων καταριούνται την στιγμή που μπλέχτηκαν. Και για το συγκεριμμένο υπήρξαν άθρωποι στη Νομαρχία (υπαλληλοι) που έιχαν φιλοδοξίες για ενσωμάτωση τέχνης και τεχνολογίας. Άλλοι αποφασίζουν όμως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΘΕΜΑ, ΝΟΙΜΙΖΩ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΒΕΒΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΑΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΜΕΛΗΜΕΝΑ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ:
Η ΜΙΑ ΤΡΑΒΗΓΜΕΝΗ ΠΙΣΩ ΑΠ' ΤΑ ΜΠΑΖΑ, Η ΑΛΛΗ ΤΡΒΗΓΜΕΝΗ ΠΙΣΩ Α΄Π' ΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ!
Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΣΑΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΕΥΣΗΜΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΝ ΕΙΧΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ....
ΕΓΩ ΛΕΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΡΑΝΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΒΕΡΙΛΛΗ (ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΚΟ;) ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΑΣΠΙΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΖΗΛΕΥΟΥΝ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο έργο δεν είναι του Αλεξάκου. Μην Το ακούσει αυτό ο Βασίλης ο Αναγνωστόπουλος και κυρίως ο Υφιπουργός. Και ο Τέγος βέβαια. Θα ήταν πολύ βολικό αν ήταν μόνο μερικά Συνασπιστήρια... Πέσατε έξω όμως. Δεν θα βγουν τα κουκια την κατάλληλη ώρα, αν τα υπολογίζεται έτσι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι φωτογραφίες όντως το αδικούν. Υπόσχομαι προσωπικά να φέρω μερικές που το αναδεικνύουν. Αυτές κι αν έχουν πλάκα!!!
Όσο για τα μπάζα, δέκα μέτρα δίπλα προφανώς τα ΄πέταξε ο φωτογράφος...
Όσο για τα Συνασπιστήρια που τώρα ειρωνεύεστε, μπορώ να θυμηθώ τον Κανταρτζή στην Αθήνα σε προεκλογική συνάντηση του Βερρίλη. Ήμουν εκεί ξέρεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανένας δεν βάζει Βερίλλη & Αλεξάκο στο ίδιο τσουβάλι. Άλλα τα μάτια του Λαγού, άλλα της Κουκουβάγιας...
ΑπάντησηΔιαγραφήοι φωτογραφίες δεν είναι παραπλανητικές. Η ζωή μας είναι έτσι... όλο κάγκελα και μπάζα... και άλλοι μας παραπλανούν
ΑπάντησηΔιαγραφήO.K.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάγκελα και μπάζα είναι η ζωή.
Αλλά δεν τα είδα σε καμμιά άλλη ΦΩΤΟ,
μόνο σε αυτές...
Το έργο «Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Καρδίτσας» αντιπροσωπεύει μια από τις σημαίνουσες αρχιτεκτονικές τάσεις η οποία ανήκει σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αρχιτεκτονικής σκέψης – έμφαση σε συνδέσεις χώρου και κατασκευασμένων στοιχείων που ταυτόχρονα διατυπώνουν οπτικές και εννοιολογικές προσεγγίσεις, ‘’πλοήγηση’’ συμπαγών γραμμικών στοιχείων διαμέσου κενών όγκων, οριοθέτηση υπαίθριων χώρων από γραμμικά στοιχεία, τονισμός ενδιάμεσων στοιχείων, που προσφέρουν οπτική και λειτουργική ανάγνωση του χώρου και στιγμιαίες εξπρεσιονιστικές χειρονομίες, αποτέλεσμα μιας προσπάθειας να μην ακολουθήσουν την παγίδα της υπερέντονης έπαρσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προσωπικότητα των χρηστών και του επισκέπτη καθώς και η προσωπικότητα του αρχιτεκτονικού έργου, προβάλλονται και προστατεύονται ιδιαίτερα.
Η δημιουργική παρουσία είναι σύνθετο αποτέλεσμα από πολλούς παράγοντες.
Υπάρχουν πολλές αλήθειες και διαφορετικές στάσεις – απόψεις, δηλαδή συνθέσεις που υπεισέρχονται στο έργο του αρχιτέκτονα.
Η τέχνη της αρχιτεκτονικής έχει ένα δικό της σταθερό, δυναμικό κόσμο και μέσα σε αυτόν χωράνε – ευτυχώς – και αντιθέσεις όπως και αντιφάσεις. Οι αντιφάσεις είναι το κυριότερο μέρος της συνθετικής προσπάθειας του δημιουργικού έργου, όπως σε κάθε δημιουργική τέχνη, όπως και στην ζωή της ανθρώπινης κοινότητας.
Δεν είναι όμως εύκολη πάντοτε η συσχέτιση της τάσης του έργου, της τάσης που συνθέτει ο αρχιτέκτονας με τις τάσεις του θεατή. Αυτό είναι λογικό, αλλά δεν είναι αρνητικό. Ο διάλογος είναι χρήσιμο μέρος της δημιουργικής διαδικασίας του αρχιτεκτονικού έργου.
Στην προσπάθεια να αναγνωριστούν και να καταταχθούν πραγματικά τα ζητήματα της αρχιτεκτονικής, χρειάζεται προσεκτική ανάλυση όλων όσων έχουν σχέση με το ρόλο της συγκρότησης του χώρου και των συντακτικών χαρακτηριστικών του χώρου ( μορφώματα χώρου ).
Η συγκρότηση και η γενετική τους ανάπτυξη είναι φαινόμενα πολυσύνθετα και δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση με αδιευκρίνιστες και αφοριστικές διατυπώσεις.
Είναι χρήσιμη η υπενθύμιση ότι η ουσιαστική κριτική προσέγγιση είναι το χαρακτηριστικό οποιουδήποτε δημιουργικού και πρωτότυπου έργου.
Αυτά τα ολίγα προς τον ανώνυμο σχολιαστή που από άγνοια και επιπολαιότητα – θέλω να πιστεύω – και όχι σκοπιμότητα εξέφρασε συναισθηματική ανισσοροπία προσεγγίζοντας από απόσταση – εντός και εκτός εισαγωγικών – το χώρο του Μουσικού Γυμνασίου – Λυκείου Καρδίτσας.
Χαβαλές Αθανάσιος
Αρχιτέκτονας Μηχανικός
θέλω περισσότερα κακόγουστα κτίρια στην καρδίτσα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήας ψηφίσουν οι μαθητές για τα χρώματα που θέλουν το σχολείο τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήμόνο που πρέπει να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε τα λευκά...
μια εικονα χιλιες λεξεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήο ανθρωπος που σχεδίασε αυτό το πράγμα πρέπει να μισεί πολύ τα παιδιά...Νομίζω ότι γίνεται μία έκθεση για το κιτς στην Αθήνα.Μπορούμε να λάβουμε μέρος με το σχολείο αυτό.Τουλάχιστον να κερδίσουμε κανένα βραβείο.(τα μπάζα στη φωτογραφεία είναι πιό όμορφα)
ΑπάντησηΔιαγραφήνομίζω η έκθεση για τι κοιτς είναι στη Θεσ/νίκη αλλά όπου και να γίνεται τελικά συμφωνώ απόλυτα με την άποψή σου Βαγγέλη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και εξετάζοντας το πράγμα από άλλη πλευρά ένας "βέρος" Καραγκούνης/Κραγκούνα πώς νομίζετε ότι θα έβαφε το δικό του σπίτι?
Πάντως των Τρικάλων ήταν ακόμα χειρότερο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤουλάχιστον υπάρχουν και χειρότερα, είναι κι αυτό μια παρηγοριά...
ΤΩΡΑ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΑ ΤΟ ΕΙΠΕΣ ΤΥΧΑΙΑ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΑΠ' ΟΤΙ ΑΚΟΥΣΑ
ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΝ ΤΟΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟ
ΜΕ ΟΡΓΑΝΑ ΠΟΥ ΕΠΑΙΖΑΝ ΤΗΝ
"ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΑ ΤΗ ΣΒΑΡΝΙΑΡΑ"
ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΑΛΛΑ ΕΙΔΑΤΕ ΜΕ ΤΙ ΧΡΩΜΑΤΑ ΒΑΦΟΥΝ ΤΙΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ. ΟΤΙ ΠΙΟ ΚΙΤΣ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΑΣΕ ΠΟΥ ΑΚΠΟΙΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΠΕ ΟΣΟ ΠΙΟ ΣΚΟΥΡΟ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΙΝ...ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ"ΣΗΜΑΔΕΨΕΙ" ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ ΕΝΑ ΓΚΡΙ ΜΟΛΥΒΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΟ ΜΕ ΜΩΒ ΠΕΘΑΜΕΝΑΤΖΗ! ΠΑΕΙ Η ΒΕΡΑΝΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΓΩ ΠΙΑ.ΑΡΑ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΑΡΜΟΝΉΣΤΗΚΕ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ. ΑΠΌ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΑΜΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΝΤΩΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΜΟΝΟ Ο ΧΑΒΑΛΕΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΝΑ ΠΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ ΕΠΩΝΥΜΑ! ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΩΝΥΜΙΑ! ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩχ, ξέρω ποιά πολυκατοικία εννοείς φίλε (μολυβί + μωβ). Πραγματικά είναι έκλημα. Λυπάμε και τους καημένους που αγόρασαν απο την πολυκατοικία του "συλλέκτη".
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον προηγούμενο κύριο έχω να πω ότι στο μπλόγκ αντιπαρατίθενται απόψεις ακι όχι επώνυμα.
Οι απόψεις του κυρίου Χαβαλέ παραμένουν γελοίες και δεν καθαγιάζονται με την παράθεση του ονομάτος του. Τόσο το χειρότερο γιά τον ίδιο.
ΓΙΑΤΙ ΤΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΧΑΒΑΛΕΣ? ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ?
ΑπάντησηΔιαγραφήαν ήτανε μόνο αυτή η πολυκατοικία το πρόβλημα θα ήμουνα ευτυχισμένος
ΑπάντησηΔιαγραφή