Πέραν όλων των ζητημάτων που έχουν αναφερθεί ως τώρα για το ζήτημα της ελεγχόμενης στάθμευσης (φοροεισπρακτικός χαρακτήρας, αποσπασματική αντιμετώπιση του θέματος, όροι εμπλοκής της εταιρίας που «έστησε» το σύστημα) υπάρχει και η πρακτική διάσταση που σχετίζεται με την πορεία του μέτρου στην καθημερινότητα της πόλης...
Επί της ουσίας λοιπόν παρατηρούμε λιγότερα σταθμευμένα αυτοκίνητα στους χώρους της ελεγχόμενης στάθμευσης. Επίσης παρατηρούμε μια δυσκολία από τους χρήστες να αντιληφθούν το μέτρο και τελικά μεγάλο πλήθος αυτοκινήτων να σταθμεύουν απέναντι από τους δρόμους της ελεγχόμενης, πάνω σε πεζοδρόμια, πλατείες, ποδηλατοδρόμους κλπ. Υπάρχει μια τάση λοιπόν προς την αναρχία στο κέντρο και κανείς δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτό (ως πότε όμως θα χρειάζεται να μαχόμαστε για το αυτονόητο;).
Το πλέον σημαντικό ζήτημα όμως είναι πως αυτό που καταφέρνουμε με το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι να αυξάνουμε την κυκλοφορία των οχημάτων από το κέντρο της πόλης. Αυτό συμβαίνει γιατί κάθε θέση στάθμευσης που αναλογούσε σε 2 ή 3 χρήστες τώρα αναλογεί σε 10 οι οποίοι διέρχονται από το κέντρο, σταθμεύουν για λίγο και φεύγουν. Το σημαντικό είναι πως η λογική της ελεγχόμενης με τους όρους που εφαρμοζεται όχι μόνο δεν αποτρέπει τους οδηγούς να διέλθουν από το κέντρο αλλά τους προτρέπει να περάσουν γνωρίζοντας πως θα βρουν μια θέση να παρκάρουν ή ένα πεζοδρόμιο να ξαποστάσουν. Το πρόβλημα βεβαίως γίνεται μεγαλύτερο με όλους όσους παρκάρουν ανενόχλητοι, εκεί που δεν φαντάζεται κανείς για να αποφύγουν την αστυνόμευση των χώρων της ελεγχόμενης στάθμευσης. Αυτά όλα είναι προβλήματα που προκύπτουν όταν κάτι σχεδιάζεται στο πόδι και δεν λαμβάνει υπόψη τους πολίτες, τις συνθήκες και τελικά εφαρμόζεται χωρίς διαβούλευση και διάλογο.
Οπότε τι πετύχαμε τελικά; Αντί να διώξουμε τα αυτοκίνητα από το κέντρο τα καλούμε να σε καθημερινή παρέλαση από τους κεντρικούς δρόμους της πόλης… (και μια τρύπα στο νερό επίσης…)
http://karditsalive.blogspot.com/
Τρίτη 24 Μαρτίου 2009
Καθημερινή παρέλαση (φόρος τιμής στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
"...τους προτρέπει να περάσουν γνωρίζοντας πως θα βρουν μια θέση να παρκάρουν..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε λίγα λόγια, λέτε οτι θέσεις Parking υπάρχουν, αλλά... κακώς;
ΜΗΠΩΣ ΚΑΝΕΤΕ ΛΑΘΟΣ ΠΑΙΔΙΑ;
Αυτό δεν ήταν το ζητούμενο;
ΟΠΑΔΟΣ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνώ πως θέσεις πάρκινγ υπάρχουν...
ΑπάντησηΔιαγραφήτο κακώς σχετίζεται με την αυξηση των αυτοκινήτων που διέρχονται από την πόλη... και με το ότι ο καθένας παρκάρει όπου να 'ναι παράνομα... και τελικά όλο αυτό το χάος το φορτωνόμαστε καθημερινά..
" ο καθένας παρκάρει όπου να 'ναι παράνομα.." ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ( ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ).ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΝΑ ΜΗΝ ΑΤΟΝΙΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ "ΗΜΕΤΕΡΟΥΣ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΗΘΕΙΑ, ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΗΚΑΝ ΠΑΡΚΟΜΕΤΡΑ? ( ΛΕΩ ΕΓΩ ΤΩΡΑ!)
Διότι κάπου πρέπει να παρκάρουν οι ημέτεροι και επιπλέον είναι ο ορθολογικός τρόπος και η σοβαρή προσέγγιση στο πρόβλημα της στάθμευσης. Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο λένε, αλλά εταιρία είναι και μάλιστα ούτε το 15% δεν αποδίδει όπως τα ερευνητικά. Όλα για την τσέπη τους παιδιά. Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε
ΑπάντησηΔιαγραφήΧθες το βράδι στην πλατεία της νέας αγοράς και έξω από τα γραφεία της Δημ. Αστυνομίας τι να πω... 50, 80, ήταν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα? Μόνο η ταμπέλα το παρκινγκ είναι πλήρες έλειπε για να ολοκληρωθεί το υπερεαλιστικό σκηνικό... Πάντως τέτοιο πάρκινγκ με βραβείο από τις Βρυξέλες σαν μνημείο αρχιτεκτονικής κληρονομιάς θα το ζήλευαν πολλές Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες...
ΑπάντησηΔιαγραφήνα μην έχω φωτογραφική μαζί μου προχθές στο φεστιβάλ θεάτρου... να βγάλω μια αναμνηστική αυτοκίνητο με διπλωματικές πινακίδες παρκαρισμένο με πάσα επισημότητα στον πεζόδρομο έξω από το κινηματοθέατρο... (μια απονομούλα θα κάνω παιδιά και θα φύγω...)
ΑπάντησηΔιαγραφήτι περιμένεις μετά...